He who has a thousand friends has not a friend to spare,And he who has one enemy will meet him everywhere.

Ali ibn-Abi-Talib (602 AD - 661 AD), A Hundred Sayings

Wednesday, August 27, 2008

FAKE

Semalam balik aku terus membasuh baju dan mengemas bilik yang dah berkurun lamanya aku x sapu & kemas..... habuk 2-3 kilos la jugak.... huhuhu.....

Teringat ada emel from my collegue pasal mlm tadi akan nampak bulan, 2 pulak tuh. Katanya Mars akan menghampiri Bumi sehampir-hampirnya. Kalau x tengok mlm tadi kira melepas le..... tahun 2287 pulak akan terjadi kejadian yang seumpamanya.....

Dengan niat yang kecil dan mulus nak tengok kejadian tuh, pasal lam emel tulis boleh tengok ngan naked eye..... naked eye, bukan tang lain yang naked..... aku pun x plan tertidur awal, seawal jam 8 mlm plak tuh, pergh..... awal gila. Tetiba abah call tetiba pukul 8.30 mlm, terkezut aku, menjawab dengan suara control baru bangun tido..... just tanya khabar.

Dah terkejut dengan panggilan dari abah, bangun ambil tuala nak mandi balik..... tapi tidur gak, sambung balik. Terkejut ntah kenapa tepat pulak pukul 12.20 tgh malam, terus teringat pasal emel bleh nampak 2 bulan, terus kuar ke beranda..... awan penuh, mana nak nampak. Then aku ke luar corridor luar rumah, belah sini terang plak, nampak bebintang je.....

Tetiba hati aku berdegup kencang, aku nampak! aku nampak bulan 2 tu! biar betul, mcm x percaya pulak! alamak betul ke? aku tatap lagi..... aku tatap lagi dan lagi dan lagi.......

Tapi apasal bulan 2 biji yang aku nampak tu blur & kabur & x jelas, kenapa ek? Pastu apasal bulan tuh betul2 ada kat kabel elektrik kat kawasan umah aku? Kabel yang bapak besar tu kan ada benda bulat2 warna merah..... Hampa..... rupanya bulan fake yang aku nampak..... Benda bulat2 tu telah memperdaya pandangan aku..... Alamak mata den mmg dah kabur, lagi kabur la plak..... mamai baru bangun tidor punya pasal..... Hampeh!

Masuk ke rumah dengan rasa tertipu, aku search lam google about this matter..... rupanya mmg ada perbincangan panjang lebar mengenai emel nih. Memang tertipu la! Emel ni dah di seperate dlm internet since 2006 lagi..... saban tahun ada mangkuk tingkat x pun mangkuk pijar yang menyebarkan berita palsu yang memusnahkan harapan manusia sejagat. Sakit hati.....? Ada la skit, x banyak..... Rasa nak tergelak pun ada, mudah percaya ngan rumours2 yang tak diketahui mana2 sumbernya. Sorry le pada kengkawan dan sahabat yang hamba emelkan this fake emel semalam..... hamba pun tak tahu. Jadikanlah emel tu sebagai bahan untuk bertanya kabar kepada sedara2 sekalian. Kalau tak, ntah le tuan hamba akan akan beremel ngan hamba ke tak..... at least ada sesuatu yang menyebabkan tuan hamba sekelian bertanya pada hamba. But sorry okay!

CHOW!

No comments:


Pray that your loneliness may spur you into finding something to live for, great enough to die for.

Dag Hammarskjold (1905 - 1961)

You love the world very dearly. If you did not love the world, you would not mention it so much. It is always the purchaser who first disparages what he wants to buy. If you wre done with the world, you would not mention it either for good or evil. As it is, you keep mentioning it because, as the proverb says whoever loves a thing mentions it frequently.

Rabi'a al-Adawiyya