He who has a thousand friends has not a friend to spare,And he who has one enemy will meet him everywhere.

Ali ibn-Abi-Talib (602 AD - 661 AD), A Hundred Sayings

Monday, January 7, 2008

SNACK MALAM

Balik dari office... ujan lebat... membasahi segala permukaan yang disinggahinya... dah la tayar motor hampir menunjukkan ciri-ciri bunganya dah haus di makan tar... licin lah jawapnya... hampir2 gak le terpeleot kat bulatan besar CHERAS tu... kereta bila dah ada atas jalan dah x nampak dah penunggang motor nih... huh... mencecet aku brek...

Dah ujan malas la plak nak pi makan, even perut memang lapar gila... 8.45 PM pi kedai roti... makan roti ngan tart telur je... x berselera lak nak telan nasi... kenyang gak... sekadar alas perut nak tidur nanti... alhamdulillah...

ramai lagi org yang tak cukup makan n minum... x payah nak tengok kat AFRIKA or mana2 tempat di luar negara... entah2 jiran kita sendiri yang kelaparan... kais pagi belum tentu makan pagi, apatah lagi petang n malam... kenal ke ngan jiran kita? even kita yang nak beramah mesra, jiran pulak yg kata kita ni suka jaga tepi kain orang...! jadi apa yang wajar? huh.... nilailah sendiri... kan kata sombong pulak kalau x tegur.... emmmm... hakikat n natijah manusia... tapi boleh diubahkan? hati x kan berubah dan terbentuk melainkan pemiliknya mengatur susun hiasannya.... jadilah penghias dan hiasilah hati2 yang kita sentuh dengan sentuhan yang mulus dan halus... hati manusia lembut buatannya... apatah lagi hakikat rasanya... jadilah kita seadanya, jom tido... dah nganuk la beb...

07.01.2008




Pray that your loneliness may spur you into finding something to live for, great enough to die for.

Dag Hammarskjold (1905 - 1961)
You love the world very dearly. If you did not love the world, you would not mention it so much. It is always the purchaser who first disparages what he wants to buy. If you wre done with the world, you would not mention it either for good or evil. As it is, you keep mentioning it because, as the proverb says whoever loves a thing mentions it frequently.

Rabi'a al-Adawiyya