He who has a thousand friends has not a friend to spare,And he who has one enemy will meet him everywhere.

Ali ibn-Abi-Talib (602 AD - 661 AD), A Hundred Sayings

Tuesday, July 22, 2008

SEBELUM TERLUPA









Happy Birthday to Kak Zyirene......

Aku n Kak Bada n Hana celebrate waktu rehat hari Jumaat lepas. Moga dipanjangkan umur n murah rezeki n berbahagia selalu......


FESTIVAL LAMAN 2008 #3






FESTIVAL LAMAN 2008 #2

Kat Laman Kuantan, ingat nak baring ala2 hindustan mari tuh kat atas pagar tuh, kang ramai plak yang datang mintak autograph..... susah den nanti.
Meniti titian buluh sambil manikmati kedamaian alam dan sambil memejam mata.....
Testing motor kapcai kat Laman Melaka.
Beraksi bawah gerbang kat Laman Perak kot, ntah aku lupa plak.....

FESTIVAL LAMAN 2008 #1

Sabtu lepas ke Festival Laman 2008, nak pi tengok bunga2 and laman2 setiap negeri yang bertanding..... Masuk RM3 for dewasa & RM 1 untuk kanak2. Aku bayar singgit je, pasal kanak2 lagi..... huhuhuhu..... Memang banyak benda2 menarik. Pokok2 yang dijual pun agak murah dan cantik2 belaka. Especially bunga orkid ngan bonsai..... Ni gambar aku kat Rumah Melaka, Laman Melaka punyalah kiranya.....
Siap pakai terompah lagi tuh.....
Menunggu burung bangau datang lepak ngan aku, sampai leher aku plak yang jadi cenggitu..... nampak tak tempayan tuh, terbelah dua aku jentik.....
Tangga pun jadilah asal ada gambo nak ditangkap. Photographer membahayakan nyawanya mengambil gambo nih, ye le..... kena duduk tengah2 jalan baru dapat shot nih..... Sian Bro Uzzey.
Panas beb, tuh yang dahi berkerut. Johor memang panas....!
Kat terowong apa kejadahnya namanya..... ni kat Laman Johor gak.

SAMRAH FESTIVAL

Jumaat malam lepas, tak tahu nak ke mana aku pi nak tengok Samrah Festival dekat Bukit Bintang. Ingatkan Samrah yang melayu punya..... ghopanya (rupanya) Pak Arab punya da..... bergelek sakan..... mendayu-dayu lagunya..... Sekejap je aku pi, pasal bukan aku punya irama. Jalan2 sekejap around Bukit Bintang, pastu balik le.....
Betty Benafe tengah perform..... bleh tahan gak le lenggok arab dia.

Pray that your loneliness may spur you into finding something to live for, great enough to die for.

Dag Hammarskjold (1905 - 1961)
You love the world very dearly. If you did not love the world, you would not mention it so much. It is always the purchaser who first disparages what he wants to buy. If you wre done with the world, you would not mention it either for good or evil. As it is, you keep mentioning it because, as the proverb says whoever loves a thing mentions it frequently.

Rabi'a al-Adawiyya