He who has a thousand friends has not a friend to spare,And he who has one enemy will meet him everywhere.

Ali ibn-Abi-Talib (602 AD - 661 AD), A Hundred Sayings

Monday, July 14, 2008

CANDID #1





Gambar candid? Anda suka? Kalau anda suka hamba lagi suka menangkap gambar candid nih..... antara gambar candid sepanjang sesi foto yang aku lakukan..... di attachkan di sini buat tatapan saudara dan saudari....

RAMBUT YANG MANIS

Rambut yang manis - RAMBUTAN. Si Aufa yang bawakan dari kampung. Aku pula selesema kucing hari ni. Makan manis atau masin, sama je rasanya. Hidung dah kena block. Rasa nak demam pun ada, cuaca pula tak menentu, dalam office pula sejuk..... rencah2 nak menjadikan aku demam la tu.
"NIKMAT yang dihadiahkan kepada kita tak terkira hitungannya. Maha Memberi tanpa kita minta, Yang Esa jualah kita kembali apabila memerlukan. Syukurilah yang ada dan jagalah ia agar tidak ditukar ganti....."


ZARA IN WARD

Namanya Zara, anak Kak Zyirene. Kesian dia, kena infection kat peparu. Semoga cepat sembuh dan sihat kembali. Now she in Hospital Batu Pahat.
" Ketentuan sesuatu datang dariNYA yang satu, terimalah segala ujian yang melanda, walaupun tidak dipinta, kerana Kasih & SayangNYA hanya pada hamba yang disayangiNYA. Ketahuilah bahawa CintaNYA tiada batasan, Sejarak kamu mendekatiNYA, Sepuluh kali hampir DIA menghampiri kamu..... "
Pray that your loneliness may spur you into finding something to live for, great enough to die for.

Dag Hammarskjold (1905 - 1961)
You love the world very dearly. If you did not love the world, you would not mention it so much. It is always the purchaser who first disparages what he wants to buy. If you wre done with the world, you would not mention it either for good or evil. As it is, you keep mentioning it because, as the proverb says whoever loves a thing mentions it frequently.

Rabi'a al-Adawiyya