He who has a thousand friends has not a friend to spare,And he who has one enemy will meet him everywhere.

Ali ibn-Abi-Talib (602 AD - 661 AD), A Hundred Sayings

Tuesday, November 27, 2007

HILANG...


2007 belum meninggalkan sejarahnya lagi...
nukilan sejarah dalam liputan hidupku memang beraneka ragam dan cerita untuk 2007 ini. gembira, ceria, hiba, duka, sengketa melapisi hari demi hari 2007 dengan penuh ragam dan coretan...

alangkah dewasanya perjalanan hidup kini, namun aku rasa masih di takuk lama. alangkah indahnya hidup ini, semua mengasihi dan dikasihi, tapi ianya makin pudar.

+++ KAWAN +++

kawan, sahabat, teman, rakan seakan sama... tapi jurang ertinya amat terbias berbeza. HILANG kawan, HILANG saudara... begitu mudah terjadi di kala penghujung waktu ini... agak malang rasanya kalau ianya HILANG begitu sahaja. bukan dan tak pernah sekali ku minta, ketentuan dah terukir, apa kudrat aku hendak melawan. setahun perkenalan bukan mudah nak jaga, hati manusia bukan boleh diduga. bukan niat aku tak mahu menolong dia, tapi aku dalam kesempitan dan kekalutan di waktu itu, sedangkan aku dah berjanji dan tetap dengan pertolongan aku dan akan kutunaikan. belum sempat aku menghela nafas sengsara, dia hilang tanpa bicara. membuatku rasa bersalah dan bersalah, dan jua bersalah. marahnya membuak padaku, mungkin... sepatah kata dan khabar x pernah di ceritakan lagi padaku... biarlah, dan aku biarkan. biarkan dia memikirkannya dan mencari masa dan ketika... akan aku tunggu...

+++ MOTOROLA +++

sedih jugaklah, motorola kesayangan HILANG, atas kelalaian dan kebobrokan aku sendiri. sayangkan...? sayang pada motorola tu bukan aku cipta, banyak kenangan... indah? sedih? macam-macamlah.... HILANG motorola muncul pulak samsung, tapi rasanya ada juga hikmah disebalik keHILANGan ini... dapat juga partner baru...

+++ sambungan... nanti lah nak listkan apa yang HILANG...

No comments:


Pray that your loneliness may spur you into finding something to live for, great enough to die for.

Dag Hammarskjold (1905 - 1961)

You love the world very dearly. If you did not love the world, you would not mention it so much. It is always the purchaser who first disparages what he wants to buy. If you wre done with the world, you would not mention it either for good or evil. As it is, you keep mentioning it because, as the proverb says whoever loves a thing mentions it frequently.

Rabi'a al-Adawiyya